Sok mindent átrendezett a Koronavírus és a hozzá kapcsolódó korlátozások egész világon, nem hagyta érintetlenül sem a magán autóimportot sem külföldről.
De mi változott Németországban és Magyarországon miután feloldották a határzárakat?
Milyen hatásokkal kell, hogy kalkuláljon, aki Németországból szeretne autót vagy haszongépjárművet vásárolni?
Egyszer gyermekkoromban (80´-as években) apukámmal sétálva megkérdeztem tőle, hogy miért van ráírva a teherautók hátuljára, hogy „Vigyázz légfék!” ?
Az öreg így válaszolt:
„Azért, mert ha fékez, akkor nem történik semmi, utána viszont minden egy pillanat alatt megtörténik, ami odáig nem.”
Nyilván ma már nem írják rá teherautókra, viszont ez igaz a koronavírusos német, osztrák, magyar határnyitásra is.
Minden megtörténik, egyszerre ami odáig nem. Azaz megostromolták a német autópiacot az emberek.
A helyzet Németországban
Német oldalról azt tapasztaljuk, hogy nem pontosan tudták a krízis kirobbanása elején – és most sem tudják az autógyártók, autószalonok, autókereskedők, sőt még a vásárlók sem, hogy milyen hosszú és mély lesz gödör.
Hosszú évek óta azt kommunikálják az Unióban, hogy nem lehet lezárni a határokat különböző okoknál fogva, és tessék most hirtelen minden humán, – és egyéb erőforrás rendelkezésre állt, hogy lezárják az összes, – beleértve a német határt.
Vita alakult ki a maszkok jó és negatív hatásáról, aminek eredményeképpen egész Európa Kínából importál arcmaszkokat.
Ennek a káosznak az eredménye az lett, hogy hatalmas gazdaságélénkítő csomagokat vezettek be Németországban, és megindult egy óriási kereslet mindenféle termékek, szolgáltatások után. után.
Rengeteg cég csökkentet kapacitással dolgozott, gyártott, leépítették a létszámot, sok helyen un. „Kurzarbeit”-ot vezettek be, mellyel a teljesítmény szintén erősen csökkent.
Utána meg hirtelen, minta légfék, gigantikus kereslet indult, autók, ingatlanok, építkezés, ugyan úgy, mint ruhanemű, sőt élelmiszerek iránt is. (egy kivétel a toalett papír, az van mindenkinek)
Ez úgy jelentkezik a német új és használt autó piacon, hogy gyakorlatilag lehetetlen elérni a hirdetőket, – autószalonokat, a szervizek is csak 2 – 3 hétre tudnak időpontot adni.
A hivatalok, az okmányügyintézésekkel sem haladnak, sok megyében nincs export rendszám ügyintézés, csak a legszükségesebb feladatokat tudják ellátni.
(Nálunk az ABN®-nél most is van lehetőség német ideiglenes rendszám ügyintézésre, erről itt írtunk)
Az autók ára is alacsony volt, mert a német belpiaci kereslet nem volt elégséges, ráadásul az autószalonok nagy része zárva is volt.
Most azonban, hogy kinyitották a határokat újra ömlenek a kiéheztetett autóvásárlók Németországban. A növekvő kereslet újra felfelé hajtja az árakat, ismét rövid időn belül minden autó gazdára talál, beindult a gépezet.
Mi német és magyar irodánk az ABN®-nél abban a szerencsés helyzetben voltunk, – és vagyunk, hogy egyébként sem akadt meg az autórendelés nálunk a koronás időszakban, erről itt írtunk.
Mire számítson aki Németországban szeretne autót venni?
Mindenféleképpen arra, hogy nincs sok idő a vacillálásra, mert az élelmesek hamar lecsapnak a jó autókra, egyre több a vevő német az autópiacon.
Emellett ahogy írtam akadozik a kommunikáció, sokan un. Home Office csináltak, túl vannak terhelve az autószalonok ügyfélszolgálatai, sajnos ezzel mi is küzdünk az ABN®-nél.
Mire lehet számítani Magyarországon?
Úgy gondolom, hogy Magyarország is jól vette az akadályokat, szerencsére nem viselte meg annyira a gazdaságot sem a koronavírus. (tisztelet azoknak akik valamilyen vesztességet szenvedtek)
Újra a vevők dominálnak az autópiacon, ráadásul nem kell, hogy beérjék a hazai kínálattal, hanem ismét lehet autót importálni többek között Németországból.
Ami egyértelmű jelen az élénkülő autó behozatalnak, hogy a pangó idő után ismét lassulnak a magyar autóhonosítások, mi is el voltunk kényeztetve a korona vírusos határzár alatt, hogy 24 órán belül tudtuk honosítani a megrendelt autókat.
(A határzár csak a privát forgalmat érintette a hivatalos ipari tevékenységet nem)
Tehát mindenképpen lassabb forgalomba helyezésre kell számítani főleg Budapesten, ez nem jó hír.
Fontos még megemlíteni, hogy a németországi autó behozatal örök buktatói azzal sajnos nem oldódtak meg, hogy kinyitották a határokat, változatlanul érdemes szakemberek segítségét kérni akár csak egy konzultáció erejéig is.
Mit nyújt Önnek az ABN®
Mi az autóbehozatal-németországból .hu-nál örömmel kulcsrakészen átadunk Magyarországon bármilyen nálunk megrendelt gépkocsit már 10.000€ értékhatártól.
Ezen felül a teljesség igénye nélkül az alábbi szolgáltattatásainkat kínáljuk kedves megrendelőinknek a teljesség igénye nélkül:
- Németországi autó leinformálása
- Németországi autó helyszíni állapotfelmérése
- Németországi autó adás – vétel ügyintézése
- Németországi autó export ügyintézése
- Németországi autó céges vásárlás
- Autószállítás Németországból saját autószállítónkkal
- Külföldi autó magyarországi forgalomba helyezése