Mi lesz az autók árával? Hozzávetőlegesen 40 különböző autómárkából válogathatunk Magyarországon, vannak köztük német, olasz, francia, japán, koreai, svéd és amerikai autó márkák is.
Rengeteg városi kisautó, limuzin, kombi, crossover, SUV, kabrió, elektromos és hibrid autók.
Ezek között találhatunk drága autókat, közepesen drága autókat, de egy valami eltűnőben van, az olcsó autók.
Úgy definiáltuk az olcsó autókat, hogy ami újonnan 4 millió forint alatt van, azok számítottak olcsó autónak. Korábban az eladott gépkocsik 20%-a 4 millió forint alatti új autók voltak, de ezek teljes mértékben eltűnőben vannak az elmúlt években.
Ugyanakkor ezzel párhuzamban az új autók egyre drágábbak lesznek, amelyek kérdés nélkül a használt autók árait is az egekbe röpítik. Ráadásul semmi jele sincs, hogy valaha is visszatérnének az olcsó autók, ezzel azok hoppon maradtak, akik ilyen autót szeretnének.
Melyek az olcsó autók?
Az autógyártás kezdeti éveiben, minden autót egyedileg gyártottak, ennek megfelelően az autó luxuscikk volt. Aztán a tengerentúlon Henry Ford átalakított az autógyártást, Európában meg a Népautó, azaz a Volkswagen, akik tömegeknek kezdtek futószalagon olcsó autókat gyártani.
Aztán beugrottak a japánok is az üzletbe a Nissan is elkezdett olcsó autókat gyártani és szállítani. Ezek legnagyobb része kis kompakt autók voltak, csak úgy, mint a többi gyártónál is.
Ezek a kicsi és olcsó autók hosszan domináltak Magyarországon is, ki nem ismeri a Renault Twingo, Honda Jazz, Ford Fiesta, Fiat Uno, Peugeout 205, Nissan Micra, VW Polo kategóriájú autókat. Ezek az autók tipikusan 4 millió forint alá voltak árazva, ami az autógyártók analitikusai szerint egy fontos választóvonal, ameddig olcsó autónak neveztek egy modellt.
Miért tűnnek el az olcsó autók?
Azonban az olcsó autóknak volt egy nyilvánvaló problémája, az, hogy nem hoznak elég pénzt az autógyártóknak.
Az autógyártóknak rengeteg fix kiadásuk van a profit-margintől függetlenül, gyárakat építeni, munkaerő, fejlesztési költségek, beszállítók, így két esélyük marad:
- Valamiből keveset eladni, de magasabb profittal
- Valamiből sokat eladni, de kevesebb profittal
Az autógyártók problémája, hogy függeni valamitől, ami minimális anyagi gyesességet hoz számukra, ugyanakkor nagy mennyiséget kell produkálni papírvékony haszonnal hosszútávon nem fenntartható.
Ha bármilyen nem várt szituáció lép fel, ami lehet egy rossz döntés, per, gazdasági lassulás, konkurenciaharc és még ezer indok, akkor az érzékenyen belevág a már addig is minimális nyereségbe.
Ezek ellen úgy igyekeznek védekezni az autógyártók, hogy az olcsóbb autók azonos alkatrészeket tartalmaznak, mint egy drágább modellek. Vagy amit az elmúlt években láttunk, hogy közösen fejlesztenek modelleket, melyeket különböző logókkal látnak el. (Skoda – VW, Nissan – Renault, Infiniti – Mercedes és így tovább)
Emellett a költséghatékonyság miatt ugyan arra a platformra különböző modelleket építenek, erre jó példa az Audi A4 1.6 benzin, meg az RS4 verzió, vagy VW Golf 1.2 TSi meg az Golf GTI, ami világos, hogy magasabb profittal jár.
Érdekes megemlíteni, hogy a német prémiumgyártók is, mint a BMW, Mercedes is igyekeztek meglovagolni a mennyiséget a minőség helyett. Ez szinte minden esetben presztízsromboló volt, és sok elégedetlenséget szült a vásárlók körében, nézzük meg a Mercedes „A osztályt” és a „BMW E46 Compact”-ot, vagy később az „1-es szériát”.
Aztán a 2008-as gazdasági válságból való kilábalás után, 2018-tól már nem is volt annyira nagy kereslet a kisebb autók után, mindenki a nagyobb teljesítményű drágább modelleket kereste. Ennek következtében a gyártók is visszavágták az olcsó autó kategóriát.
Nézzük meg, akár a Citroën, Honda, Nissan, Renault, VW kínálatából teljesen eltűntek ezek az olcsó modellek, miközben az autóeladások folyamatosan emelkedtek.
Autótrend
Az olcsó autók eltűnésetek van még egy oka, ami három betűvel leírható, S U V.
A Sport Utility Vehicle kategória az USA-ból indulva, ott teljesen kiradírozta a kombi és mini busz kategóriát már Európában és ezzel a magyar piacon is hódit.
Az SUV eladások az elmúlt 10 évben 20%-al emelkedtek, ezek most már a kisautótól a nagy autó kategóriában mindenhol megtalálgatóak. Az ügyfelek szeretik nagyon, csak úgy az autógyártók, akik magasabb profittal tudják értékesíteni, noha ugyan arra a platformra vannak építve.
Jó példa erre az úgynevezett Ford „B-Platform” amire a Fiesta is épült, ami nem volt nagy siker, és sok profitot sem hozott. Ugyanakkor ugyan ezen a platformon a Ford B-Max, Ford Puma Crossover, Ford EcoSport nagyon kedveltek és rendesen hoznak a kasszára is.
Az autóvásárlók hajlandók többet fizetni egy SUV-ért vagy Crossover-ért, mert úgy érzik, hogy többet kapnak a pénzükért, ami részben igaz is.
Technológia
A technológia fejlődésével már nem elég az embereknek az elektromos ablakemelő, meg a klíma berendezés. Szeretnének rengeteg biztonsági funkciót is, LED fényszórókat, kamerákat és nagy LCD monitoros fedélzeti komputert. Manapság már mindenkinek Android-Auto, Apple Car play, hangvezérlés kell az autójába, aminek fejlesztése és rendelése pénzbe kerül.
Finanszírozás
Nem szabad elfelejteni, hogy a legnagyobb autógyártók saját finanszírozást is ajánlanak az autók mellé. Ebből következik, hogy mimnél drágább az autó annál többen finanszíroztatják az autókat és annál nagyobb összegekkel. Ezért az autógyártók nem csak az eladott autókon profitálnak, hanem a kihelyezett lízing és finanszírozási kamatok is őket gyarapítják.
Infláció
A nagy pénznyomdának az lett az eredménye, hogy a világbankok úgy imádkoztak az emelkedő inflációért, mint az indiánok az esőért. Amikor az átlagember hallotta a tévében, rádióban, hogy sajnos túl alacsony az infláció nem éri el az éves 2%-ot, az nem az ö érdeküket szolgálta, hanem a nyomdát üzemeltetőkét.
Most örülhetnek, mert a kemény munkájuk elnyerte jutalmát és az infláció az egekbe szökött. Amelyet sajnos nem csak a heti bevásárláson érez az ember, hanem az új, sőt a használt autók árán is, ami a csillagokig nőtt.
Mi a megoldás?
Mi nem csak ismerjük, de értjük is az új autók varázsát, ennek ellenére tiszta szívből a minőségi használt autók hívei vagyunk.
Itt Németországban az új autók ára alatt 20 – 50% kedvezménnyel lehet garanciális használt autókat venni pár évesen minimális futással.
Németországban jelenleg több mint 1.5 millió használt autót hirdetnek egészen a kisebbektől a magasabb kategóriás autókig. Ezekből Ön is szabadon válogathat és rendelhet pár kattintással már 20.000€ autó értéktől nálunk az ABN®-nél. Tekintse meg itt Autókereső menünket.
A példa kedvéért, itt nálunk ez a Plug-in hibrid BMW 225XE Actice Turer újonnan 42.390€ volt (19% áfával). Ez az autó 2017.12 havi, 36.900km.-et futott mindössze 16.985€ a forgalmi adóval együtt.
Illetve ez a BMW i3 120kWh. elektromos autó is több mint 50%-os kedvezménnyel volt, mely már gazdára is talált.
De ez csak egy példa a több tízezer németországi eladó autó közül, nézze meg az árakat itt az autókereső menünkben.
Ráadásul Ön, mint uniós polgár megveheti a használt autót 19% áfával a magyar 27%-os áfa helyett, ami önmagában is 8%-os spórolás. Ezért az autóbehozatal Németországból igazi alternatíva a drága új autók helyett.
Nálunk kulcsrakészen, névre írva veheti át az autót, forgalomba helyezés után az egész ország területén kiszállítjuk kedvező díjakon. Itt tekintheti meg Szolgáltatásainkat.
Ez a kedves ügyfelünk is egy egyszerű olcsóbb kisautót szeretett volna, mire rájött, hogy napjainkban a kisautó is más, mint korábban. Ezért ezt az autót választotta. (Audi A1, S-Line, Sportback, S-Tronic)
Itt tájékozódhat, hogy mi az új és használt autó fogalma és miként profitálhat Ön is belőle.
Ha Önnek is tudunk segíteni keressen minket, szívesen állunk rendelkezésére, mint megannyi ügyfelünknek az elmúlt több mint 25 év alatt.
Kral András – ABN® Würzburg